Ar teko girdėti apie kvapų rinkodarą? Tai yra besiplečianti rinkodaros sritis, orientuota į vieną stipriausių žmogaus pojūčių – uoslę. Didžioji dalis žmogaus sprendimų grįsti emocijomis ir pasąmoninėmis reakcijomis, todėl kvapas – tiesiausias kelias į kliento jausmų pasaulį. Mūsų smegenys yra labai pritaikytos kvapui. Suaugęs žmogus gali atskirti 10 tūkst. įvairių kvapų, o mūsų kūnas kas kelias savaites generuoja jų neuronus, kad užtikrintų jų gerą darbo būklę.

Verslai dažnai nė nesusimąsto, kokią stiprią įtaką jų klientų patirčiai gali turėti kvapas. Pasak kvapų rinkodaros profesionalų Donato Gavelio ir Ernesto Kuprinsko, atstovaujančių įmonei „Altum Sensum“, tinkamai parinktas kvapas, atitinkantis verslo aplinką ir tikslus, gali pozityviai veikti vartotojų elgseną, pavyzdžiui, skatinti pardavimus.

Kvapų rinkodara – didelis efektas už prieinamą kainą

D. Gavelio ir E. Kuprinsko įkurta įmonė „Altum Sensum“ siūlo kvapų rinkodaros sprendimus verslui, kad pastarasis galėtų daryti įtaką pirkėjų elgsenai, lūkesčiams ir skatinti sugrįžti. Pasak specialistų, kvapų rinkodaroje dominuoja dviejų pagrindinių tipų paslaugos.

„Tai padeda verslui sukurti malonią aplinką, kad klientai atsimintų kvepinamų patalpų prekių ženklą ir susietų pozityvią patirtį su klientų verslu. Antra paslauga, kai klientų verslų patalpos turi blogą kvapą, pavyzdžiui, iš restorano sklindantis žuvies kvapas ar senos patalpos – tam yra patentuotų ir specialiomis technologijomis sukurtų kvapų, kurie blogus kvapus gali apgaubti ir jų nebesijaučia“, – patirtimi dalinasi E. Kuprinskas.

D. Gavelis teigia, kad kvapas – tai išskirtinumo ženklas verslui, todėl specialistui privalu susipažinti su verslo specifika, aplinka, dekoracijomis ar teikiamomis paslaugomis – taip jis gali atrinkti verslo tikslus ir idėjas atitinkantį kvapą.

E. Kuprinskas priduria, kad kvapų rinkodara turėtų būti privaloma įmonės rinkodaros strategijos dalis: „Ji sudarys mažą išlaidų dalį, o efektas didelis – tai padeda ne tik sukurti malonią aplinką, bet ir pritraukti vartotojų.“ Nors pasaulyje kvapų rinkodara jau įsitvirtinusi ir apima tokius verslus kaip parduotuvės, viešbučiai, prekybos centrai, gydymo įstaigos, biurai, grožio salonai, verslo centrai, degalinės ir daugiau, Lietuvoje žinią apie tai dar reikia aktyviai skleisti.

Solidi patirtis padeda išsiskirti iš konkurentų

Dviejų partnerių sukurtas verslas siūlo daugiau nei 2 tūkst. kvapų, Baltijos šalių rinkoje „Altum Sensum“ atstovauja didžiausiai pasaulyje kvepinimo sistemų gamintojai „ScentAir“. Kompanija taip pat siūlo ir šias paslaugas: kvepiančios verslo dovanos su kliento logotipu, renginių ir reklamos akcijų kvepinimas. Pasak E. Kuprinsko, norint užtikrinti kokybišką kvapą, jų siūlomi produktai gali turėti net iki 30 skirtingų ingredientų, taip kvapas plačiau pasklinda patalpose. 

Kvapas ne tik kuria emocinio lygio kontaktą su klientais, jis gali net 40 proc. padidinti žmogaus nuotaiką. Pasitelkus kvapą galima ne tik formuoti verslo įvaizdį, bet ir kurti teigiamus potyrius klientams, kad jie norėtų sugrįžti. „Reikia didelio profesionalumo ir suvokimo apie šią sritį, norint pateisinti klientų lūkesčius ir parinkti tinkamus kvapus“, – pabrėžia ekspertas.

Pandemijos metu susidūrė su iššūkiais, todėl įkūrė e. parduotuves

Ilgą laiką teikę kvapų rinkodaros sprendimus verslui, prasidėjus nacionaliniam karantinui, D. Gavelis ir E. Kuprinskas taip pat susidūrė su verslo iššūkiu – įmonės padarė pauzę „Altum Sensum“ teikiamoms paslaugoms. Kvapų rinkodaros specialistai turėjo iš naujo perdėlioti savo strategiją ir nuspręsti, ką daryti toliau. Taip kilo idėja sukurti lietuviškus kvapų prekių ženklus ir atidaryti e. parduotuves, kuriose siūloma tiesiogiai įsigyti kokybiškų kvapų. Taip atsirado „Sensum Home“, orientuota į kvapus namams, ir „Sensum Car“ – kvapai automobiliams.

D. Gavelis pasakoja, kad, prieš pradedant e. parduotuvių veiklą, teko gerą pusmetį vykdyti tyrimus, pirkti įvairius kvapus ir bandyti: „Taip padarėme savo namų darbus, nes norime siūlyti kokybišką produkciją.“ Specialistas džiaugiasi, kad automobiliuose kvapai gali išlikti iki trijų mėnesių, aliejus neužšąla, o namų kvapai su lazdelėmis išlieka iki šešių mėnesių.

Pasak E. Kuprinsko, pasitaiko, kad e. parduotuvėse klientams sunku išsirinkti norimą kvapą, todėl galima užsisakyti ir kvapų mėginių rinkinį: „Tokiu atveju atsiunčiame daugiau nei dešimt pačių populiariausių mūsų kvapų, o klientai moka tik už siuntimą. Jei klientas nusprendžia užsisakyti mūsų produkciją, mes grąžiname pinigus už mėginių siuntimą.“

Aptardami galimybes plėsti šiuos prekių ženklus, verslo įkūrėjai nuolat ieško partnerių, kurie norėtų atstovauti bei perpardavinėti jų produkciją. Pašnekovai tvirtina, kad sėkmė ateina ne tik siūlant kokybišką produktą, patirtį, bet ir turint gerą komandą, talentą parduoti ir tikėjimą verslu.

Straipsnis publikuotas BZN START:
https://bznstart.lt/verslas/startuolis/kvapu-rinkodaros-nauda-verslui/