Ar aromatas gali būti naudojamas kaip elementas, puoselėjantis viešbučio prekinį ženklą? Mark Davis,  Me & Dave vadovas, atskleidžia vadovamas kvapo galią.

Mark-Davis

Mes visi žinome, kad kvapas gali įtakoti mūsų jausmus. Tai gali būti mylimojo žmogaus kvepalai, šviežiai iškeptos duonos kvapas prekybos centre ar žvakė spa centre. Remiantis kvapu mes nusprendžiame kokia yra aplinka: palanki ar pavojinga. Tai reiškia, kad kuomet kažką užduodžiame, mūsų receptoriai iššaukia staigią, instinktais paremtą reakciją.

„Su visais kitais pojūčiais, jūs pagalvojate prieš reaguodami tačiau užuodus kvapą jūsų smegenys reaguoja dar prieš jums pagalvojant.“ Pam Scholder Ellen, Džordžijos valstijos universiteto marketingo profesorius, pasakė New York Times. Šis logikai prieštaraujantis dėsnis paverčia kvapą potencialiu marketingo įrankiu. Taip pat lemiamas įrodymas yra tyrimas, parodantis, kad 75% emocijų generuoja kvapas.

Tačiau kaip tuo gali pasinaudoti viešbučių vadovai?


White TeaPasikliaukite savo nosimi

Mūsų nosys yra ypatingai protingi organizmai. Tai patvirtina daugybė tyrimų, kurie įrodo, kad kvapas turi kur kas didesnę įtaką nei įsivaizduojame. Vieno tyrimo metu žmonėms buvo duota keturios poros kojinių, kurios skyrėsi kvapu. 50% procentų dalyvių patiko narcizais kvepiančios kojinės, 8% pamėgo kojines be kvapo, tačiau jie teigė, kad pasirinko tas kojinių poras ne dėl kvapo, bet dėl jų patvarumo, išvaizdos bei blizgesio.

Taigi kodėl prekiniai ženklai yra puoselėjami aromato dėka? Kai kurie viešbučiai daro viską, ką gali, kad reklamuotų savo gaminius pasitelkdami malonius bei atitinkamus kvapus. „Landmark London viešbutyje mes žinome kaip tam tikri aromatai grąžina vaikystės prisiminimus, sužądina emocijas“ – teigia Yan-Ping Mew, viešbučio marketingo vadovas. „Ar tai yra šilto raguolio kvapas iš viešbučio orkaičių, ar tai mūsų firminis aromatas – Baltoji Arbata ir čiobreliai, kurie yra daugelyje viešbučio patalpų – mes norime, kad mūsų svečiai pasijustų lyg namie, prisimintų laimingas akimirkas, kas sukurtų nepamirštamus prisiminimus viešbutyje.“

Vienas geriausių pavyzdžių yra kompanija Bulgari, žinoma kaip prekinis ženklas valdantis tiek viešbučius, tiek kvepalus. Visi viešbučiai naudoja jų Žaliosios Arbatos aromatą („Bulgari aromatas“). „Žalioji Arbata yra pirmasis Bulgari aromatas, paleistas į apyvartą 1992 metais ir nuo to laiko tapęs Bulgari prekinio ženklo atvaizdu“  – teigia atstovas spaudai. Žaliosios arbatos žiedlapiai yra geriausiai žinomi dėl gydomųjų savybių ir atpalaiduojančio efekto: būtent taip viešbutis trokšta, kad pasijustų svečiai.

Hotel scentKeturiuose Soho House viešbučiuose Cowshed,  Bulgari prekinio ženklo linija pasirūpino, kad eukaliptas būtų stimuliuojančiuose gaminiuose, o šalavijas – produktuose, kurie atpalaiduoja. Kadangi bergamočius yra žinomas kaip vaistas nuo depresijos, jis yra įtraukiamas į gaminių sudėtį, kurie atgaivina bei pagerina Jūsų nuotaiką. Kalendra numalšina įvairius skausmus, taigi nedidelis jos kiekis gaminiuose signalizuoja mūsų raumenims, kad pagalba jau pakeliui ir komfortas jau čia pat.

Tuo tarpu raminantis „Lazy Cow” dušo gelis su jazminu ir ramune skatina atsipalaidavimą sukeldamas asociacijas apie vonią ir priverčiantis Jus pasijusti geriau jau vien tik atidarius dangtelį ir įkvėpus. Tame slypi aromatų paprastumas, jie sukuria asociacijas su Jūsų prekiniu ženklu. „Mes tikime, kad gyvenime yra geresnių dalykų nei Anglijos kaimelio sodas“, sako jų tinklapis.

Langham viešbučiuose naudojamas firminis raudonųjų lelijų aromatas. „Siekiame sustiprinti atvykimo patirtį“, aiškina atstovas spaudai. „ Svečiams, kurie pasilieka įvairiose vietose ir tiem, kas atvyko ne pirmą kartą, aromatas padeda sužadinti prisiminimą arba teigiamą emocinį atsaką, panašų į sugrįžimą į namus.“ Raudonoji lelija buvo pasirinkta apklausos būdu vadovo kabinete. Dalyvavo visi viešbučio darbuotojai, personalas ir vadovai, mėgindami įvairius aromatus. „Sprendimą nulėmė išskirtinumas ir svarbiausia, aromatas nebuvo pernelyg slegiantis.“

Pasąmonės galia

Hotel candles2Barts aikštėje (Barts Square), įvairios paskirties gyvenamajame kvartale rytų Londone, Smithfield, mes naudojome Yuzų kvapą bei Žaliosios arbatos aromatą, padedantį išryškinti prekinio ženklo eleganciją ir subtilumą. Žvakės, kurios buvo įteikiamos kaip dovana naujakuriams, buvo specialiai pasirinktos tam, kad padėtų iššaukti emocijas, kurias norėjome, kad mūsų pirkėjai pajustų. Taigi, jeigu viešbučių vadovai siekia, kad jų svečiai pajaustų saldų pabėgimo nuo rutinos jausmą kartu su palengvėjimu bei namų komfortu, tuomet šios ypatingo aromato žvakės puikus pasirinkimas.

Scentair
Kaip išsirinti tinkamą prekinio ženklo aromatą

Jeigu Jums reikia pagalbos išsirenkant tinkamą kvapą savo prekiniui ženklui ScentAir yra įmonė, kurianti aromatus prekiniams ženklams ir patarianti kaip geriau naudoti kvapą, kad pasiekti norimą rezultatą. „Mes turime aromato kurimo komandą ir  pirmiausia aptariame tikslą: ar orientuotis į prekinio ženklo stiprinimą, ar klientus ir jų emocijas“, sako ScentAir medicinos daktaras Christopher Pratt.

Kartais yra akivaizdu, kad moterims labiau patinka gėlių, citrusiniai aromatai, o vyrai labiau mėgsta miškingus kvapus. Vaikai nemėgsta to, kas yra kartu, todėl kava yra tinkamas aromatas suagusiems, tačiau nebus veiksmingas rinkodarai su vaikais.

Saldus pergalės kvapas

Aromatas yra dažnai ignoruojamas prekinio ženklo puoselėjimo procese, tačiau gerai pagalvojus tai lyg geros galimybės iššvaistymas.  Be abejonės, viešbučiai skiria ypatingą dėmesį savo patalpų interjerui ir eksterjerui, tačiau taip pat nereikia pamiršti svečių įspūdžio jūsų viešbutyje vyraujantiems kvapams ir aromatams, turint omenyje, kad mes pasitikime savo uosle taip pat kaip rega.

Mes išsiaiškinome, kad žvakių panaudojamas yra tinkamas būdas nepaisant klientų lyties. Aromatas sukuria jaukią atmosferą naujoje aplinkoje. Tai yra laibai svarbu kuomet žmonės galvoja apie šimtų tūkstančių eurų išleidimą, bet taip pat svarbu yra įskiepyti svečiams norą sugrįžti. Mes atlikome tyrimus įvairiose aromatų dirbtuvėse, dirbome su esminiais viešbučių vadovais, maišėme bei eksperimentavome su skirtingais žvakių aromatais, kad nuspręstume schemos charakteristiką.

Kartais tai panašu į pasakojimą: ar tai lengvas aromatas, akivaizdžiai atgaivinantis Barts Square kvapas ar kažkas visiškai kito. Tikslas yra sukurti asmeninį ryšį su klientu. Ar tik ne tas ryšys, nuostabus kaip aromatas ir yra tai, ką kiekvienas prekinis ženklas trokšta suvokti?

Altum Retail atstovauja Scentair kvapų kompaniją Lietuvoje ir teikia kvapų rinkodaros paslaugas įvairiems klientams.